STUDIU BIBLIC – Zilele din Urma – Notiuni introductive


PRECIZĂRI INTRODUCTIVE – de Dan Boingeanu

zilele din urma-notiuni introductiveSunt Dan Boingeanu, pastorul coordonator al Bisericii Creştine Baptiste Maranatha din Suceava.

După ce mai mulţi ani la rând am pregătit subiectele pentru şcoala duminicală din cadrul Uniunii Bisericilor Creştine Baptiste din România, am fost rugat să pregătesc un studiu biblic cu o temă escatologică. Din acel moment am început să studiez cu mai multă atenţie acest subiect şi să conturez o structură pentru această temă. M-am trezit însă cu multe întrebări şi cu multe probleme, privind încadrarea evenimentelor perezentate de Sfânta Scriptură, în tiparele pe care le aveam privind evenimentele finale.

Menţionez că am crescut primind o învăţătură amilenistă, privind evenimentele finale şi interpretarea cărţii Apocalipsa, însă, în timpul studiilor teologice, am fost convins că învăţătura premilenistă şi mai ales cea pretribulaţionistă, este mai aproape de adevărul Sfintei Scripturi. Am acceptat acest mod de interpretare şi am ajuns un propovăduitor şi un apărător înfocat al acestuia, lăsându-mă într-un fel influenţat  de profesorii pe care i-am avut şi de comentariile biblice pe care le-am citit.

Citind însă cărţile profetice care fac referire la zilele din urmă, afirmaţiile Domnului Isus prezentate în evanghelii, scrierile apostolilor Pavel şi Petru, precum şi cele ale apostolului Ioan, din cartea Apocalipsei, am constatat că sunt diferenţe între ceea ce spune Biblia şi tiparele din mintea mea. Datorită acestui fapt am avut o vreme de nelinişte şi de frământare lăuntrică, fiindcă nu puteam întocmi o structură biblică  pentru această temă, corelând-o cu tiparele pe care le aveam. Însă, după mai mult timp de studiu şi de rugăciune, am lăsat aceste tipare şi am întocmit o structură a subiectelor biblice privind „Zilele din urmă” după adevărurile pe care le-am descoperit în cărţile Sfintei Scripturi.

Pasajele Scripturii referitoare la „Zilele din urmă” şi expresiile folosite de scriitorii cărţilor biblice pentru a defini această perioadă, mi-au întărit convingerea că atunci când Sfânta Scriptură vorbeşte despre „Zilele din urmă” ea, face referire în primul rând la o vreme de har, un timp în care toţi cei ce cred pot fi mântuiţi, ajungând astfel copii ai lui Dumnezeu şi mireasă a Domnului Isus. În acelaşi timp însă, această numire face referire şi la o vreme de necaz,  generat de Anticrist şi de colaboratorii lui, cât  şi la o vreme a mâniei lui Dumnezeu, timp în care Dumnezeu îşi va revărsa mânia asupra naturii, asupra fiinţei umane, a lui Anticrist şi a colaboratorilor lui.

Cartea profetului Daniel este o prevestire a ceea ce se va întâmpla în zilele din urmă, din perspectivă laică (vremea neamurilor), prin visul lui Nebucadneţar, cât şi din perspectivă divină, prin vedeniile lui Daniel. Atât Domnul Isus cât şi apostolii Pavel, Petru şi Ioan, au acordat o atenţie deosebită zilelor din urmă, având aceeaşi perspectivă. Detaliile pe care ei le-au prezentat nu se contrazic, ci, mai degrabă completează planul lui Dumnezeu pentru această perioadă.

În cartea Apocalipsei este prezentată o perspectivă cronologică a evenimentelor din zilele din urmă, fiind însă şi capitole care descriu în detaliu anumite evenimente care vor avea loc în cer, sau pe pământ, ca o paranteză în cadrul acestei cronologii.

Luând în considerare aceste adevăruri, cât şi multe altele pe care le voi prezenta în timpul studiului, am ajuns să cred că biserica va fi răpită în timpul celei de-a şasea peceţi, spre sfârşitul necazului cel mare generat de Anticrist, dar înainte de mânia lui Dumnezeu care  se va deslănţui prin judecata anunţată de sunetul trâmbiţelor şi vărsarea potirelor.

După ce am primit acesta lumină, am cautat pe internet să văd dacă mai este cineva care să fi ajuns la aceeaşi convingere, având aceeaşi perspectivă escatologică. Am descoperit foarte repede că  acest mod de interpretare este foarte comun în Statele Unite, şi, nu numai, fiind identificat prin numirea „pre warth rapture” (răpirea înainte de mânia lui Dumnezeu).

Deşi am purtat discuţii cu unii dintre cei ce au aceeaşi convingere biblică, urmând să organizam conferiţe biblice pe această temă şi  să traducem un comentariu al cărţii Apocalipsa cu această perspectivă, în acest studiu voi prezenta ceea ce Dumnezeu mi-a descoperit, urmărind o tematică proprie. Fiecare subiect  va fi prezentat sub formă de schiţă de predică detaliată, dar şi în format power point, urmând a fi postate progresiv pe pagina http://www.misiune.ro

Am ţinut să fac aceste precizări chiar de la începutul acestui studiu, menţionând că respect toate celelalte convingeri ale şcolilor de interpretare evanghelice a cărţii Apocalipsa şi, nu doresc să generez o dispută teologică pe această temă. Am rugămintea însă să studiem cu multă seriozitate subiectele care vor fi prezentate, să facem toate temele propuse şi apoi să lăsăm libertate Duhului Sfânt pentru a ne lumina.

Aştept comentariile sau întrebările pe care le aveţi, pentru a învăţa şi a ne corecta împreună.

Cu dragoste în Hristos,

Pastor Dan Boingeanu

sursa: misiune.ro

Comenteaza

